Az 1-es villamos március 20-ától átmegy a Rákóczi hídon, a Nagykörúton és a budai oldalon viszont rosszabb lesz közlekedni.
Március 20-án átadták az 1-es villamos Közvágó hídtól a Fehérvári útig tartó új, 3,2 kilométer hosszú szakaszát. A Rákóczi híd 1995-ös átadása óta tervben volt az 1-es villamos vonalának Újbudáig történő meghosszabbítása, de előrelépés 2010-ig nem történt. A villamosvonal felújítása akkortájt már nem várathatott tovább magára, ezért az 1-es és 3-as villamos vonalai megújultak – novemberben fejeződtek be a munkálatok, melyeknek köszönhetően csökkentek a menetidők, és babakocsival, kerekesszékkel is könnyebben használhatóak ezek a járatok.
Az 1-es villamos vonalát várhatóan 2020-ig az Etele térig hosszabbítják meg, így akkortól közvetlenül át lehet majd szállni az M4-es metróra és a vonatra.
Míg az 1-es villamos kapcsán örömhír, hogy immár a Rákóczi hídon is közlekedik, a belváros és a budai oldal forgalmában mostantól lesznek kisebb-nagyobb fennakadások. Május közepéig a 4-es és 6-os villamosok csak az Oktogonig közlekednek Dél-Buda felől, a Király utca és a Széll Kálmán tér között pótlóbuszok járnak majd (éjjel a teljes vonalon buszok lesznek), ezek a Margitszigetnél csak hétvégén és csak nappal órákban állnak meg.
A 4–6-os villamospótló a Nagykörút és a Margit körút egyes szakaszain buszsávot kapott, ezért a Széll Kálmán térről és a Széna tér felé vezető kétszer kétsávos útpálya jobb oldali két sávját lezárják, a forgalom a bal oldali útpályán, irányonként egy sávon haladhat.
Eközben 2016 februárjáig folyik a Széll Kálmán tér rekonstrukciója, illetve a fonódó villamoshálózat építése, ami eleve megnehezítette a közlekedést, most viszont május közepéig még nagyobb fennakadásokra számíthatunk.