3 top turmix, hogy jól érezd magad a bőrödben

3 top turmix, hogy jól érezd magad a bőrödben

Fogyókúra, gyenge immunrendszer, méregtelenítés? Idd ezeket a turmixokat, és minden gondod megoldódik.

 

Pofonegyszerű méregtelenítés a szőlő erejével

Tél végén talán nem csak én érzem nagy szükségét egy tisztító tavaszi kúrának. Ebből az elhatározásból találtam rá az alábbi turmixra évekkel ezelőtt, és azóta is hű társ a bajban. Az elkészítéshez szükség lesz 1 fürt szőlőre (nincs idénye sajnos, de kis utánajárással lehet találni), 5 cm friss gyömbérre, 1 citromra, egy kis mentára és szénsavmentes ásványvízre. Első lépésként mossunk meg mindent, majd hámozzuk meg a gyömbért és préseljük ki a hozzávalók levét (Citrom, szőlő, gyömbér. Igen, még azt is.) Ezt a lét öntsük pohárba, és díszítsük fel a mentával. Eddig az eredeti recept, és ez is szuper, én viszont még jobban szeretem rostosan. Ha sikerül szép nagy szemű szőlőt kapni, akkor kimagozom, és a citrom gerezdekkel valamint a gyömbérrel együtt leturmixolom. Míg az első változat egy laza üdítő, ez már inkább egy diétás fogás. Így vagy úgy, a hatás ugyanaz: gyulladáscsökkentő, méregtelenítő és antioxidáns hatású, hála a benne található B3-, B6- és E-vitaminnak, valamint a magnéziumnak, foszfornak, réznek, vasnak, szelénnek és cinknek.

Banana-Grape-Smoothie1

 

Mediterrán immunerősítés

Az előző problémával összefügg a téli hónapok során megroggyant immunrendszer is. A tavaszi felturbózáshoz 4 féle déli gyümölcsre lesz szükség, amik még a hangulatodat is fel fogják dobni. A turmixhoz szükséges: 1/2 papaja, 2 kivi, 1 narancs, 1/2 grapefruit. A narancsot és a grapefruitot mosd meg, majd préseld ki a levüket (lehet jó rostos). Vágd félbe a papaját, vedd ki a magjait, hámozd meg, és a szintén meghámozott kivivel, valamint az előbb kipréselt lével turmixold össze. Ha nem volt elég lédús a narancs és a grapefruit, sűrű lesz az eredmény: ilyenkor bátran adj hozzá ásványvizet. Ez a nagyon finom koktél az immunerősítés mellett stresszűző és méregtelenítő hatású, segít csökkenteni a vérnyomást és a koleszterinszintet. Gazdag A-, B6- és C-vitaminban, béta-karotinban, folsavban, magnéziumban, foszforban, vasban, káliumban és bioflavonoidokban.

papaya-kiwi-smoothies

Ízletes fogyás málnával

A bikiniszezon előtt a fogyasztó turmixoknak is nagy híve vagyok. Például annak a tejtermékkel is dúsított joghurtos málnának, ami így néz ki: két marék mosott málnához adjunk fél csésze zsírszegény tejet, fél csésze élőflórás joghurtot, turmixoljuk össze és kész is az ínycsiklandó alacsony kalóriás nasi. A málna alacsony kalóriatartalma ráadásul alacsony szénhidrát-, de magas vitamintartalommal egészül ki. Tartalmaz flavonoidokat, gyümölcssavakat, ásványi agyagokat (kálium, kalcium, vas, cink, magnézium, foszfor-vegyületek), rengeteg C- és B-vitamint, valamint beta karotint is. A málna jó hatással van a vércukorszint és a magas vérnyomás csökkentésére, a vérkeringés serkentésére, a menstruációs zavarok megszüntetésére, a szívműködés szabályozására. Savlekötő tulajdonságú, a sok apró mag pedig elősegíti az emésztést. Lábadozás, szívbetegségek, kimerültség, depresszió esetén szintén segít, és gyógyítja a gyulladt fogínyt.

R3

 

  • 723 2016. április 08 Gasztronómia 2016. április 08.

    Facebook Comments