Tényleg az Uber utódja lesz, vagy a hangsúly inkább a taxizás alternatíváján lehet ennél az alkalmazásnál?
Sokan már közvetlenül az Uber kivonulása után biztosak voltunk abban, hogy nem kell sokat várni hasonló szolgáltatást nyújtó vállalatokra, akik az Uber utódainak nevezik magukat. Az első „jelentkező” a Taxify augusztus elején el is indítja szolgáltatását kis hazánkban – ők minden szabálynak megfelelnek, a kocsikban lesz kilométeróra, fizethetnek majd a sofőrnél készpénzzel is az utasok (az Ubernél bankkártyáról vonta a végösszeget a cég, tehát a sofőrnél nem kellett pénztárcát nyitogatni), és számlát is kaphatnak az egyenruhát viselő autósoktól (mert egyenruhájuk is lesz, bizony).
A jó hír az, hogy sok volt Uber-sofőr igazol át a céghez, de sok taxis is jelentkezik, tehát sok olyan sofőrnek ad majd munkát ez a vállalat, aki az Uber kivonulása után munka nélkül maradt, és/vagy taxizni nem szeretne. Nekünk ugyanolyan egyszerűen lehet majd Taxify-autót hívni, mint Uber-sofőrt (egy-két klikk az alkalmazásban), és ott a választás lehetősége, hogy letöltjük az appot és használjuk, vagy hívunk egy taxit.
A rossz hír viszont, hogy a Taxify jóval drágább lesz, mint az Uber volt. A hazánkba újonnan érkező vállalatnál 450 forintos alapdíjat, 280 forintos kilométerdíjat és 70 forintos percdíjat kell majd fizetni – ezek gyakorlatilag megegyeznek a taxis tarifákkal. Az Ubernél az alapdíj 380 forint, a kilométerdíj 165 forint, míg a percdíj 30 forint volt.
Hogy végül milyen lesz a Taxify, azt csak akkor tudjuk meg, ha már ki lehet próbálni – cikkünk születésének perceiben erre még nem volt lehetőség. Te letöltöd az alkalmazást?