Ezt a kérdést a turisztikai élet szereplői is feltették, és összefogtak, hogy a célkitűzés tervből valóságággá váljon.
Nem is emlékszem azokra az időkre, amikor Budapestet ne szerették volna a külföldi és magyar turisták, ne ütköztünk volna térképeiket buzgón hajtogató, mosolygós, érdeklődő emberekbe a Széchenyi fürdő, a Budai Vár vagy mondjuk az Állatkert szomszédságában.
Az elmúlt években – egész pontosan 2010 óta – hivatalos adatok és kimutatások szerint is folyamatosan nő a fővárosunkban töltött vendégéjszakák száma, tavaly például már meghaladta a nyolcmilliót.
De a magyar turizmusért hivatalosan felelős szervezetek úgy döntöttek, hogy stratégiai megállapodást kötnek annak érdekében, hogy még egy kicsit rásegítsenek erre a növekedésre. Augusztus 26-án a Széchenyi fürdőben a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ megállapodást írt alá, amelynek célja, hogy népszerűsítsék hazánkat külföldön és belföldön egyaránt. A végeredmény? Reméljük, még több elégedett turista és még az eddiginél is nagyobb ütemben emelkedő fővárosunkban töltött vendégéjszaka lesz.