3 tipp, amivel javíthatsz az alvásminőségeden
Írta:

3 tipp, amivel javíthatsz az alvásminőségeden

Ha nem alszol jól mostanában, érdemes lehet bevetni a következőket.

 

1. Tartsd a rutint – A koronavírus terjedésének megfékezése érdekében sokan hetek óta otthon vagyunk, és bizony többségünket sem a munka, sem az otthoni teendők nem foglalják le eléggé. Ennek nemcsak az az eredménye, hogy unatkozunk, hanem a napi rutin is sokunknál felborult. Ha te is ezt érzed, akkor próbálj meg minden nap hasonló időben kelni és lefeküdni, a délutáni szundiról pedig érdemes lemondani. Meglátod, néhány nap múlva máris jobban fogsz aludni éjjel!

 

2. Már délután mellőzd a koffeint – Már gyerekként megtanultuk, hogy a nagy esti kajálások azzal járnak, hogy jó eséllyel nem alszunk majd nyugodtan éjjel. De mi a helyzet az italokkal? Nos, ha jól akarsz aludni, délután már ne igyál kávét (és este végképp ne – ezt valószínűleg mondanunk sem kell). Mellőzd a koffeintartalmú- és szénsavas-cukros üdítőket, na meg az alkoholt is. Ez utóbbitól lehet, hogy úgy érzed, könnyebben ellazulsz és elalszol este, de összezavarhatja az éjszakai pihenésedet. Szóval könnyen lehet, hogy néhány pohár bortól korán elszundítasz, de pár óra múlva felébredsz, és nem tudsz majd visszaaludni. Ezért délután már inkább csak vizet, gyümölcslét vagy langyos tejet igyál, este pedig lehetőleg már semmit – hacsak nem akarsz fél éjszaka a mosdóba járkálni.

 

3. Milyen a hálószobád? – Nem mindegy, hogy egész nap szól-e a tévé, beszűrődik-e a kinti fény és zaj, mennyi kütyü van a kezed ügyében, és persze az sem, milyen a helyiség levegője. Ez utóbbin sokat javíthat, ha beszerzel pár szobanövényt, naponta akár többször is szellőztetsz és egy páratartalommérőn rendszeresen csekkolod, hogy ne párásodjon nagyon a hálód – az a jó, ha a kapott érték nem közelíti meg a 70 százalékot. Ez nemcsak a jó levegő miatt fontos, hanem azért is, hogy megelőzd a penészedést. Ebben segíthetnek olyan természetes módszerek is, mint például a Hiilibag – erről itt találsz további infókat: https://www.hiilibag.hu/

  • 109 2020. május 08 Életmód 2020. május 08.

    Facebook Comments