Így vészeld át a kánikulát – 5 jótanács a forró napokra
Írta:

Így vészeld át a kánikulát – 5 jótanács a forró napokra

Tippek, amiket nem lehet elégszer elmondani, és olyanok, amiket még sosem hallottál.

 

 

Bár múlt héten elég hektikusra sikerült az időjárás, ezen a héten már visszatér a kánikula. Újra 30-35 fokban olvadozhatunk, ami persze vízparton kellemes, ám a szorgos munkanapokon kicsit sok a jóból. Azt talán mindenki tudja, hogy a sok folyadékfogyasztás elengedhetetlen, és a tűző napot is érdemes kerülni, de mit tehetünk még? Mutatjuk:

 

  1. Sötétítsd be a lakást. Ebben az időben nappal se húzd fel a redőnyöket, mert a betűző nap remek üvegházat csinál az otthonodból. A növények miatt ne aggódj, túl fognak élni pár napot, ha pedig nagyon fényigényesek, tedd ki az erkélyre, vagy a társasház folyosójának egy világosabb részére.

 

  1. Alkalmazd nagy szüleink ötletét és teregess! Az, ha kiakasztasz 1-2 vizes lepedőt, érzésre remekül le fogja hűteni a lakást. Mosnod nem kell, ha épp nincs mit. Annyi az egész, hogy vizezd be, csavard ki és voilá! Apróság, de számít.

 

  1. Éjszaka szellőztess. Még a legnagyobb hőség idején is lemegy a hajnali levegő 25-27 fokra, ami jó eséllyel kevesebb, mint ami a lakásban van. Lefekvéskor nyiss ablakot, és reggel élvezd a kellemes éjszakai levegőt. Ha redőnyöd van, érdemes réseket hagyni a lécek között, új jobban áramlik a levegő.

 

  1. Egészen bátran hordj (szalma)kalapot a városban is. Nyaraláson évek óta menő, ki mondta, hogy otthon nem használhatod? Ha tudod, hogy több időt kell a szabadban lenned, kapd fel reggel és legyen nálad.

 

  1. A táplálkozásunkat is igazítsuk a hőmérséklethez. Fogyasszunk könnyű ételeket, a zsíros, nehéz fogások ugyanis nehezítik az emésztést és fokozzák a melegérzetet. Kerüljük az alkoholt is, hiszen ez lassítja a keringést, növeli a víz- és sóveszteséget, helyette igyunk lehetőleg vizet, de bármilyen alkoholmentes ital megteszi.
  • 167 2019. június 24 Életmód 2019. június 24.

    Facebook Comments