SZABADTÉRI MOZGÁSFAJTÁK A HIDEGEBB IDŐKRE
Írta:

SZABADTÉRI MOZGÁSFAJTÁK A HIDEGEBB IDŐKRE

3410.w

A téli hidegben sem kell lemondanunk a szabadtéri edzésekről. Sőt, ilyenkor számos olyan mozgásfajta közül lehet választani, amelyeket a melegben nem tudnánk elvégezni. A legjobb bennük, hogy szórakozva, társasággal együtt mozoghatunk, és észre se vesszük, milyen kemény fizikai munkát végzünk közben. Másnap viszont ugyanúgy jelentkezik az izomláz, mint egy edzőtermi gyakorlatozás után.

A jégkorcsolyázás a legnépszerűbb téli sportok egyike. A Városligeti Műjégpálya mellett létezik számos kerületi kisebb pálya. Oktatókat is találunk a jégen, akiket, ha megkérünk olyan feladatokat mutatnak be, amelyek kimondottan a problémás területekre koncentrálnak. Aki kitartó és szorgalmas, akár olyan mozdulatokat is megtanulhat, amelyeket eddig csak ámulva figyelt a tévén bemutatott jégtánc-versenyeken. Ezt a téli sportot csak ajánlani lehet mindenkinek. Miközben a családtagjainkkal, barátainkkal töltjük az időt, még formásodunk is! Az egyik barátnőm is jégkorcsolya oktató, neki köszönhetően voltam pár magánórát, és tényleg sok trükköt megtanít, hogy utána magabiztosabban mozogjunk a jégen.

Sokan ilyenkor téli vakációra indulnak a hegyekbe: snowboardozni és síelni. Már Magyarországon is léteznek pályák, ahol csúszhatunk pár kört, és nem kell miatta napokig utazni. Ilyen a Nagyvillám sípálya Visegrádon. Az említett két sport ugyancsak alaposan megdolgoztatja az izmokat.

large

Az idősebb emberek számára, vagy azoknak, akik nem engedhetik meg maguknak az intenzívebb mozgásfajtát, kitűnő lehetőség a Budai hegyek között sétálgatni. Ezek közül a leghíresebb a Normafa, ahol pihenők, kiépített utak várják az oda látogatókat. Barátokkal is szervezhetünk sétálós programot, mi rendszeresen megyünk a barátnőimmel a Gellért-hegyre, ahol túrázás közben tudunk nagyon jókat beszélgetni, így ez egy kettő az egyben program.

A hidegebb időben a gyakorlott futók nyugodtan fussák le megszokott távjukat a szabadban, de figyeljenek nagyon a réteges öltözködésre, hiszen ilyenkor könnyen megfázhatnak. Néhány szabadtéri gyakorlat is végezhető a megtett táv után, de ügyeljenek arra, hogy hiába melegednek ki, fontos a jó öltözék. Szintén remek gyakorlatokat lehet végezni a „felnőtt játszótereken”, amelyek már egyre több kerületben találhatók. Ezek olyan edzőtermi gépeket tartalmaznak, melyekkel szabadtestsúlyos edzések végezhetők.

Az alternatívák adottak ahhoz, hogy a hideg időben is élvezzük a testmozgást. Ne feledkezzünk meg soha a megfelelő, réteges öltözködésről és a folyamatos vízfogyasztásról, mely a hidegben is fontos!

fotók: weheartit.com

  • 590 2015. október 14 Életmód 2015. október 14.

    Facebook Comments