Észtország és Finnország közös erővel kötné össze a fővárosaikat.
Míg itthon a hármas metró felújítása köti le a kötöttpálya építési-szépítési kapacitásokat, kicsit északabbra ennél egy jóval nagyobb projektbe vágnák a fejszéjüket. Finnország és Észtország a világ leghosszabb tenger alatti vasúti alagútjával tervezi összekötni a két fővárost, Helsinkit és Tallinnt – írja az MTI. A 103 kilométer hosszú FinEst Link alagút a Finn-öböl alatt húzódna, és a tervek szerint 2040-re lehetne megépíteni 13-20 milliárd euróból (4000-6200 milliárd forint).
Jelenleg a két város közötti közlekedés főként kompokkal megoldott, ám ha tényleg megépül a víz alatti vasút, azzal a másfél – 2 órás menetidő mindössze fél órára csökkenne. A vasúti alagút közvetlenül a helsinki és a tallinni repülőteret kötné össze, de csatlakozása lenne a Rail Balticához, a Varsóba vezető vasútvonalhoz is, így megkönnyítené a kapcsolatot Finnország és Közép-Európa között is.
Az új vasút azért fontos a két országnak, mert Helsinki térségében észtek tízezrei dolgoznak, a finnek pedig turistaként látogatnak szívesen Tallinnba. A két ország közötti forgalom az előrejelzések szerint ugrásszerűen növekedni fog a következő évtizedekben. Míg tavaly 9 millió fő volt a személyforgalom a két város között, 2050-re 14 milliót prognosztizálnak, de ha megépül a tervezett vasút, ez a szám akár évi 23 millióra is nőhet.