Elsősorban a dizájn változik majd, feltéve, hogy lesz 15 milliárd a mostani – valljuk be, nem kicsit idejétmúlt – HÉV kocsik felújítására. Egyelőre még csak prototípus van, megmutatjuk.
Hosszú évek után a napokban utaztam ismét HÉV-en, és elcsodálkoztam azon, mennyire ugyanolyan, mint volt. Hogy mennyire nem változott itt semmi. Fel is tettem magamban a kérdést, hogy fog-e egyáltalán… és alig néhány órával ezután futottam bele az Index.hu –n egy ezzel kapcsolatos cikkbe, és néhány fotóba. Történt ugyanis, hogy másoknak is feltűnt, mennyire időszerű lenne már a változás, és tettek is érte: mára szinte teljesen elkészült az első felújított HÉV-motorvonat prototípusa. Az új szuperHÉV-nél a változás a külső- és belső dizájn –BKK által tervezett – megújításáról, az utasok kényelmének fokozásáról szól. A kocsi új, világosabb külső festést kapott, az utasterét áttervezték, de gépészeti rendszerekhez nem nyúltak hozzá.
Fotó: kep.cdn.index.hu
A belső térnél is szembe tűnő a változás: új ülések, új kapaszkodók vannak, és a fenti, rácsos tároló helyeket üveglapok váltották fel. A középső (pót)kocsiba felhajtható üléseket tettek be arra az esetre, ha valaki nagyobb poggyásszal száll fel. Biciklit is lehet majd szállítani az új HÉV-en, erre kijelölt kocsiban, ahol ki lehet majd kötni a bringákat.
Új a LED-es világítás, a klíma, a vizuális tájékoztató rendszer, amin kiírhatják, milyen állomás következik. A wifinek és a konnektoroknak pedig a mai kor embere már úgy örül, mint egy falat kenyérnek… sőt, még jobban.
Ha sikerül 15 milliárdos forrást találni, akkor a szuperHÉV nemcsak álom lesz, hanem valósággá is válhat. Akkor hozzám hasonlóan szinte biztos, hogy sokan úgy gondolják majd: érdemes ismét többször igénybe venni ezt a közlekedési eszközt.
Fotó: kep.cdn.index.hu