2020-ban elkezdődhet a Hyperloop építése, de a projektben kételkedők és az azt ellenzők tábora egyelőre népesebb, mint a feltétel nélküli támogatóké.
Már épül a nevadai sivatagban az a tesztpálya, amin a sokak által csak a jövő vasútjaként emlegetett Hyperloopot fogják tesztelni. Ez tulajdonképpen nem is annyira szupervonat lesz, mint inkább egy olyan kapszula, amit mágneses technológia lebegtet majd légmentesen lezárt csőben. Elvileg (leegyszerűsítve a dolgot) elég lesz neki egy jó nagy lökés, hogy a hangsebességet közelítő tempóra gyorsulva úgy 30 perc alatt (!) tegye meg a San Francisco és Los Angeles közti körülbelül 600 kilométeres távot.
Sokan kételkednek abban, hogy ez megvalósulhat, vagy ha meg is valósul, tartósan működhet. Hogy miért? Mert a 6 milliárd dollárosra saccolt építési költség sem kevés, de aztán még ott a fenntartás (bár napelemes rendszerrel oldanák meg a szükséges energia egy részét). Ezen kívül azt a tényt sem szabad elfelejteni, hogy ilyet eddig még senki sem csinált, bár a feltételek adottak… mások viszont egyenesen ellenzik, arra hívva fel a figyelmet, hogy ilyen sebességnél egyetlen apró bukkanó – akár pár milliméter – is tragédiát okozhat.
Hogy mi lesz a dolog vége, azt egyelőre megtippelni sem tudjuk. Mindenesetre, ha a tesztpályán jól működnek a dolgok, és ez meggyőzi a pénzügyi befektetőket, jövőre elkezdődhet az igazi vonal építése is San Francisco és Los Angeles között. A 2020-as kaliforniai indulást azonban simán megelőzheti a Hyperloop ázsiai vagy közel-keleti bemutatkozása, ahol szintén nagy az érdeklődés, és előbb szerezhetnek tőkét a projekthez.