A BKK vezetésében változások vannak, de a fejlesztés szerencsére nem áll le.
Ennek jegyében 2015-ben 200 új busz és 24 troli érkezik Budapestre. Májustól 82 db új, szóló MAN Lion’s City A21 és 132 db új csuklós Mercedes-Benz Conecto G autóbusz áll forgalomba. Mindegyik klimatizált, alacsonypadlós, a legkorszerűbb EURO 6-os környezetbarát motorral felszerelt jármű, amik a régi, elavult szocialista buszokat váltják fel fokozatosan. Bár meghatározó élmény volt sokunk életében a régi, beázós, nyikorgós, benzinszagú Ikarusz, a cseréjük évek, sőt évtizedek óta várat magára illetve tart.
Az új buszok összértéke megközelítőleg 19 milliárd forint és Budapest déli városrészeiben közlekednek majd. A fővárosba érkező 200 darab busz 15 százalékát jelenti a Budapesten szolgálatot teljesítő autóbuszoknak, üzembe állításukkal pedig a BKK autóbusz flottájának 70 százaléka alacsonypadlós lesz.
fotó:portfolio.hu
A járműpark fiatalítása egyébként jelenleg is zajlik: 2014 novemberétől 2015 februárjáig 28 vadonatúj csuklós, dízel-elektromos hibridmeghajtású autóbusszal is gyarapodik a fővárosi járműpark. Az alacsonypadlós, légkondicionált, a szintén EURO 6-os motorral felszerelt Volvo 7900H típusú buszok a jelenleg létező egyik legmodernebb technológiát képviselik.
A trolibusz vonalon is hasonlóan fontos és nagyszabású változások zajlanak jövőre: 14 darab szóló és a 10 darab csuklós új, alacsonypadlós, légkondicionált trolibusz is érkezik 2015 nyarán, melyek 4 km-t felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni. Ha emlékszünk még arra a pár évvel ezelőtti időszakra, amikor esős időben rendszeresen ráztak a budapesti trolik, akkor nem is kell tovább ragozni az új járművek jelentőségét.
A BKK és a Főváros távlati célja pedig, hogy 2018-ig a teljes budapesti buszállományt alacsonypadlós járművekre cseréljék, így téve pontot egy letűnt korszak végére.