Legalábbis ha nem akarunk reklámokat látni a kedvenc zeneszámaink között.
Nem ez az első eset, hogy egy giga médiavállalat fizetős tartalmakat, szolgáltatásokat vezet be. Gondoljunk csak a facebook vissza-visszatérő ötletére a fizetős regisztrációról, amit eddig a felhasználói tiltakozás miatt sosem valósítottak meg. A Youtube azért nem is ilyen radikális megoldásban gondolkozik: az oldal természetesen ingyen használható lesz a továbbiakban is, amiért fizetni kell, az egy prémium lehetőség. A Youtube fizetős verzióján ugyanis nem lesznek reklámok, hasonló megoldásként ahhoz, mint amit például a Spotify is alkalmaz.
A Google (a Youtube tulajdonosa) levélben értesítette a Youtube-tartalmakat gyártó felhasználókat a közelgő változásokról. Ebben azt írták, „Az új, fizetős szolgáltatással egy olyan bevételi forrást teremtünk, ami kiegészíti a gyorsan növekedő reklámbevételeinket.” Az új rendszerből származó bevételt a tervek szerint megosztják majd a Youtube-os videók készítőivel is. Nem ez lesz ugyanakkor az első és egyetlen fizetős szolgáltatás a Youtube-nál. Tavaly novemberben már beindítottak egy fizetős szolgáltatást zenei tartalmakra, az egyelőre béta állapotú Youtube Music Key-t, ami reklámmentes zenéket, a zenelejátszás kizárólagos lehetőségét (képernyő nélkül és más alkalmazások mellett is) és offline visszajátszást is biztosít.
A prémium előfizetési konstrukció pontos részei még nem derültek ki, így az sem, hogy miben lesz más a Music Key-től, és a havi előfizetés áráról sem tudunk semmit. Az új szolgáltatást 2015 vége felé indul a tervek szerint. Ti fizetnétek a zavartalan élményért?