Ingyen McDonald’s-os fagyihoz juthattak a hollandok egy kampány keretében.
Ugye hogy mindenkinek azok a kedvenc promóciós kampányai, ahol ingyen osztogatnak valamilyen terméket? Ez nem csak a magyarokba van beleágyazva genetikailag, a világ más pontján is kifizetődő ilyen reklámba fektetni. A holland McDonald’s kánikulai minikampánya pont erre épített: július 4-ére olyan outdoor tárolót helyeztek ki Amszterdamban, ami üres McFlurry-s poharakkal volt tele, és amikor a hőmérséklet elérte a 38,6 Celsius fokot, kinyílt. És persze ha már kinyílt, ki lehetett venni a poharakat belőle, amit a közeli McDonald’s-ban valóban meg is töltöttek fagyival, természetesen ingyen.
A TBWA/Neboko ötlete nyomán megvalósuló aktivitásban a JCDecaux outdoor-felületét egy hőmérővel kötötték össze, így a billboard táblába helyezett kijelző folyamatosan mutatta a hőmérsékletet. Jól látszik az eseményről készült videón: ahogy közeledett a hőfok a kijelölt 38,6 fokhoz, egyre többen álltak meg kivárni az eredményt. 38,2-nél már egész kis tömeg várta az ingyen fagyit.
https://www.youtube.com/watch?v=n5vLpc1AlX8
Amiben a McDonald’s kampánya több, mint egy sima osztogatós promóció, az pont ez a belecsempészett játékfaktor. Tulajdonképpen ember nem várta még, hogy a hőmérő higanyszála ilyen kánikulai magasságokba kússzon, úgyhogy szinte történelminek tűnik a kezdeményezés. Lehet, most itthon is lenne létjogosultsága egy ilyennek.
fotó:assets.creativity-online.com