Szakmai Oscart nyert a Zeneakadémia imázs klipje

Szakmai Oscart nyert a Zeneakadémia imázs klipje

Az idén 140 éves jubileumot ünneplő intézménynek még januárban készült el a reklámspotja, most pedig az egyik legrangosabb nemzetközi díjat is bezsebelték érte az alkotók.

 

A nemzetközi kommunikációs szakma Oscarjának számító Red Dot Design Award-ját nyerte el a jubiláló intézmény a januárban kiadott új imázsfilmjükkel. Ráadásul nem is első alkalommal: tavaly a Zeneakadémia duális identitását kifejező arculatát díjazták hasonló elismeréssel. Az idei spot elsődleges célközönsége a modern és fiatal(os) kultúrafogyasztó réteg, akik bár nem járnak komolyzenei hangversenyekre, de nyitottak az új élményekre. Őket szeretné becsábítani a patinás intézmény ezzel a menő és hangulatos videóval.

https://www.youtube.com/watch?v=8liK2o5Cyv8

A Géczy Dávid rendezésében készült 40 másodperces videoklip olyan zajos sikert aratott egyébként, hogy 2015 tavaszán a BBC és a MEZZO tv közönségéhez is eljutott. Ezért aztán az sem meglepő, hogy a Red Dot díj nem az első elismerése az alkotóknak: a Chicagói Filmfesztiválról Silver Hugo-díjjal távozott az imázs film. Az újabb díjat pedig 2015. november 6-án, Berlinben vehetik át a Red Dot gálán.

A reklámot egyébként az „Ahol él a zene” kampány folyatatásaként forgatták 2014. december 8-án Kocsis Zoltán és a Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara közreműködésével. A felvétel nyilvánosan, egy rendhagyó klip-koncert keretében zajlott, így a filmben látható közönség sem statisztákból áll.

A végén még tényleg menő dolog lesz komolyzenét hallgatni.

  • 642 2015. szeptember 15 Kultúra 2015. szeptember 15.

    Facebook Comments