Itt a lassan olvadó fagyi!

Úgy enni a fagyit, hogy nem folyik a ragacsos lé végig a kezünkön. Hihetetlen? Pár éven belül valósággá válik!

A BBC híre szerint brit tudósok felfedeztek egy fehérjét, amitől lassabban olvad a fagyi. És igen, sok „brit tudósok felfedezték” kezdetű hírről derült már ki hogy bődületes ostobaság, mi azonban reméljük, hogy ez igaz. Az Edinburgh-i és a Dundee-i Egyetem kutatói által felfedezett speciális fehérje néhány ételben természetes formában is előfordul, de a kutatók megtalálták a módját, hogy egy baktérium segítségével mesterségesen is előállítsák.

A speciális tejfehérje úgy „működik”, hogy összeköti a fagyiban lévő levegőt, zsírt és vizet, viszont megakadályozza a daraszerű jégkristályok kialakulását. Így a kész termék ellenállóbb lesz az olvadással szemben, és a prémiumfagylaltokhoz hasonlóan finom, selymes szerkezetű édességet kapunk. A fehérje hozzáadása lehetővé teszi azt is, hogy a fagylaltokban kevesebb telített zsírt használjanak fel, és ezáltal  kisebb legyen a kalóriatartalmuk, ami szintén nem lenne hátrány.

A most felfedezett eljárással ezeket a fehérjéket „hozzátapasztják” a zsírcseppekhez és a légbuborékokhoz, ami sokkal szilárdabbá teszi a keveréket. A természetes eredetű fehérje ily módon történt hozzáadásával az eredmény kicsit pudingszerűbb  lesz, cserébe viszont sem a gyártóknak nem kell annyira mélyhűteni a termékeiket, sem pedig nekünk nem kell tartani a 3 perces szintidőt egy nyári fagyizáskor. A lassan olvadó fagyi 3-5 éven belül válhat valósággá és kerülhet forgalomba.

• 2001 2015. szeptember 02 Tech/tudomány 2015. szeptember 02.

Facebook Comments