Azt mondják, a módszer jelentősen felgyorsíthatja a folyamatot.
Ha azt mondjuk, zenei tehetségkutatás, valószínűleg neked is az X-faktor és az ahhoz hasonló tévéshow-k ugranak be először. Az interneten viszont már sokkal gyorsabban is felfedezhetnek valakit, hetek helyett akár néhány nap alatt is – írja a Szeretlek Magyarország.
A Snafu Records nevű új lemezkiadó ugyanis mesterséges intelligencia révén keresi a jövő világsztárjait: egy algoritmus segítségével hetente átnézik a Spotifyra, a YouTube-ra, a Soundcloudra és a TikTokra feltöltött zenéket (akár 150 ezer új produkciót).
„A kiszűrt felvételekhez pontszámot rendel az algoritmus, majd a teljes merítést nagyjából 15-20 potenciális világsztár-jelöltre szűkíti a szoftver. A mesterséges intelligencia a zenén kívül figyeli a dalokhoz kapcsolódó közösségi média aktivitást is, azaz nézi a tweeteket, blogposztokat és a nyilvános lejátszási listákat is. Az értékelés végén kiválasztott előadókat végül a vállalat szakemberei véleményezik” – írja a Szeretlek Magyarország.
Hogy mi az, amit a mesterséges intelligencia etalonként, vagyis valamiféle viszonyítási alapként használ? A Spotify-on legnépszerűbb kétszáz dal. Ezekhez hasonló, de mégis az újdonság erejével ható számokat keresnek. Azt egyelőre nehéz megjósolni, mennyire lesz sikeres ez a vállalkozás, mindenesetre a kiadó illetékesei azt állítják, hogy az eddiginél sokkal gyorsabb: 4-6 hét helyett akár napok alatt felfedezhetik a jövő nagy sztárjait. Ez aztán nem smafu!
Forrás: Szeretlekmagyarorszag.hu