Megújult az alagút, a pályaszakasz, a biztonsági berendezések, és ami a leglátványosabb: a megállók.
Újabb állomásához érkezett a 3-as metró felújítása. Másfél évvel a munkálatok elkezdése után elkészült a legforgalmasabb metró déli szakasza. Ez pedig azt jelenti, hogy már csak a harmadig harmad van hátra a kék metró felújításából.
A felújítás során megújultak elhasználódott alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózata is. Az akadálymentesítésen még dolgoznak, de a változás így is szembetűnő. A déli szakaszon minden állomást felújítottak, ezek letisztult és modern látványvilágot kaptak és persze kényelmesebbek is lettek, jobban megfelelnek a 21. század elvárásainak.
A négy teljesen felújított állomáson 7200 négyzetméter új falburkolat készült és 6700 négyzetméter járófelület újult meg. Teljesen megújultak az állomások utasforgalmi tere is, egységes utastájékoztató rendszert építettek ki, a korszerű világítást 1563 új ledes világítótest biztosítja, és 364 új hangszóró is helyet kapott. Az utasterekbe a biztonság növelése érdekében 225 kamerát építettek be.
Az átadás után a metró most a teljes vonalon közlekedik, ám a középső szakaszon már lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) a továbbiakban sem állnak meg a szerelvények. A metróvonal rekonstrukciója a középső szakaszon a következő hónapokban folytatódik.