Soha nem lesz vége a közlekedésfejlesztésnek

Soha nem lesz vége a közlekedésfejlesztésnek

A minden reggel bekövetkező rémálom alatt (lánykori nevén Margit-híd – Széll Kálmán tér) egyvalami tartja életben az embert: a remény, hogy egyszer vége.

 

A 4-6-os felújítása várhatóan május végén, a budai fonódó és a Széll Kálmán tér mondjuk jövőre fejeződik be, de mi lesz utána? A mostani hétéves finanszírozási ciklusra (2013-2020) összesen 340 milliárd forint uniós támogatást kaphat a Főváros. Az eddig jóváhagyott tervek alapján ebből 200 milliárdot szánnak a különböző közlekedésfejlesztési projektekre. Egészen konkrétan:

A már zajló beruházás:

  • A 3-as metró infrastrukturális felújítása: 125 milliárd forint (A szerelvények felújítására 60 milliárd forintos hitelt vesz fel a Főváros).

Ezek pedig szintén meg fognak valósulni az elkövetkező 5 évben

  • Szerelvényvásárlás a 2-es metró vonalára: 20 milliárd.
  • Villamospálya-építés: 45,5 milliárd
    • Az 1-es villamos meghosszabbítása Dél-Budán az Etele térig, Kelenföldi pályaudvarig: 8,5 milliárd Ft
    •  és Észak-Budán a Külső-Bécsi úton: 11 milliárd Ft
    • Kelenföldi autópálya-csomópont és 1000 férőhelyes P+R parkoló: 10 milliárd
    • További 2 milliárdból további P+R parkolók egész Budapesten.
    • A Fogaskerekű vonalának meghosszabbítása és felújítása (Széll Kálmán térig, illetve a Normafáig), járműbeszerzéssel: 34 milliárd Ft
    • Az újpalotai villamos (Újpalota és a Baross tér között) visszaépítése a régi villamospálya egy részén: 26 milliárd.

De lássuk, ezekből mi lesz valódi (fájó) újdonság a közlekedők, a város használói számára. Lehetetlen lesz nagyobb lezárás, átalakítás és forgalomterelés nélkül megvalósítani az 1-es villamos további fejlesztését.  Viszont az ezen a vonalon élők még talán nem kényelmesedtek el, hiszen az a vonal folyamatos fejlesztés-felújítás-hosszabbítás alatt volt az elmúlt években. Ráadásul a kegyes városvezetés úgy tűnik megvárta az Esztergomi vasút elkészültét a projekttel, ami azért lényeges, mert a vonatpótló autóbuszok pont az 1-es villamos tervezett nyomvonalán, a Külső-Bécsi útón járnak.

A Fogaskerekű meghosszabbításának Széll Kálmán téri ága tényleg remekül illik a tér felújításához (nem szarkazmus!), ráadásul ha sikerül összekötni a két projektet, akkor még mindig tartható a terv, hogy csak egyszer legyen rossz a városnak (de ez már ige…). Kétségtelenül hasznos és kétségtelenül fejlődés, csakúgy, mint az újpalotai villamos lesz (ebbe már bele se gondoljunk, hogy milyen forgalomváltozást fog eredményezni a kiépítése), de egy javaslatom azért lenne a BKK/BKV felé. Ilyen táblák felállítása minden érintett szakaszra:

keep-calm-and-stay-at-home-25fotó:sd.keepcalm-o-matic.co.uk

 

  • 853 2015. május 04 Belföld 2015. május 04.

    Facebook Comments