Néha home office-ban dolgozol, de úgy érzed, úgy nem vagy elég hatékony? Akkor jöjjön pár tipp első kézből, melyek neked is segíthetnek megkedvelni az otthoni melót.
1. Alakítsd ki a megfelelő teret
Hosszú évek óta dolgozom újságíróként, bloggerként és egy ideje már szövegíróként is, ami bizony nemcsak magányos műfaj, hanem rendszerint együtt jár a home office-szal is. Eleinte pizsamában dolgoztam az ágyon kuporogva, sőt, néha ki sem keltem az ágyból, de aztán rájöttem, hogy így lőttek a hatékonyságnak. Ha home office-ban szeretnél dolgozni, sőt mi több, hatékonyan akarsz dolgozni, akkor alakíts ki otthon magadnak egy kis dolgozósarkot – vagy legalább egy olyan íróasztalod legyen, ahol csak a laptopod, az írószereid és a határidőnaplód vannak veled.
2. Mindig tudd, pontosan milyen teendőid vannak!
Ha már az előbb a határidőnaplót említettük, szerintem a home office időbeosztása nagyon könnyen elcsúszhat. Ezért érdemes hétfő reggelente heti tervet készíteni, előre összeírni, mik azok a feladatok, amikkel otthon foglalkoznod kell majd, és minden reggel 10 percet szánni arra, hogy a napi konkrét teendőket átrágd. Hidd el, egy ilyen to do list – ha csodákra nem is képes, de – hihetetlenül meg tudja növelni a hatékonyságodat!
3. Fontossági sorrend
Érdemes fontossági illetve „sürgősségi” sorrendbe állítani a teendőidet. Egyesek azt javasolják, hogy ajánlott a legfontosabb feladatokkal kezdeni a napot, de én azt tapasztaltam, hogy hatékonyabb vagyok, ha egy-két kisebb tennivalót már reggel 9 magasságában kipipálok a listámon, így már a nap első felében több kisebb sikerélmény ér.
4. „Hagyja a dagadt ruhát másra”
Nem véletlenül idéztem József Attila „Mama” című verséből, mert nekem mindig ez jut eszembe, amikor látom magam előtt a viszonylag sürgős leadandókat, de még be kellene dobnom egy mosást is. Mert hát úgyis otthon vagyok, miért ne csinálhatnám meg? Ilyenkor általában a fenti verssort mormolom el magamban, majd visszatérek a munkámhoz. Azt javaslom, te is válaszd külön az otthoni teendőket a munkahelyi feladataidtól, próbáld a házimunkát munka előtt, -után, vagy hétvégén elvégezni. Nap közben pedig ne hagyd, hogy bármi elterelje a figyelmedet!
5. Légy látható!
Sok home office-ban dolgozó ismerősöm az egyedüllétet és az elszigeteltséget említi a hosszútávú otthoni munkavégzés legfőbb hátrányaként, de ennek nem kell így lennie. Ismerd meg és használd az olyan alkalmazásokat, mint például a Skype, a Google Hangouts, a Facetime, a Viber, és mindig legyenek kéznél a céges közösségi oldalak, a feladat- és projektmenedzsment rendszerek vagy akár a belső intranet is. Ezek mind-mind olyan virtuális találkozóhelyek, amelyek lehetővé teszik, hogy akkor is látható legyél a főnököd vagy kollégáid számára, amikor nem vagy bent az irodában.