Diéta tippek: így pihentesd meg a gyomrod karácsony után
Írta:

Diéta tippek: így pihentesd meg a gyomrod karácsony után

Ezt (t)edd, ha az elmúlt napokban veled is elszaladt az a bizonyos ló.

 

 

Bár a karácsony a szeretet ünnepe, legtöbbször egy dologról szól: a féktelen evésről és ivásról. Ha te azok közé a kevesek közé tartozol, akinek nem a hatfogásos menüről és a végtelen mennyiségű bejgliről szólt az ünnep, akkor ez a cikk nem neked szól. Egyébként mutatjuk, mivel hozhatod helyre a kárt, amit ezalatt a 3 nap alatt elszenvedett a szervezeted.

 

Először is határozd el magad! A diétás fogadalommal nem kell megvárni január elsejét, a két ünnep közötti időszak tökéletes arra, hogy adj egy kis pihenőt a gyomrodnak. Fontos leszögezni, hogy nem koplalásról beszélünk, hanem arról, hogy térj vissza a normális mennyiségű és kevésbé kalóriadús étkezésekre. Mivel a két ünnep közötti időszak sokszor még a rokonlátogatásról szól, ezért sem mondjuk, hogy keményen diétázz – az ebéd lehet mindig az, amit épp az adott rokonnál esztek. A lényeg, hogy ügyelj a mennyiségre, és ne hagyd rábeszélni magad a repetára még udvariasságból sem.

 

Ahol igazán pihentetni tudod az emésztőrendszeredet, az a reggeli és a vacsora. Ezekre az étkezésekre a maradék mákos bejgli helyett egyél valami könnyűt: teljes kiőrlésű, diétás müzlit, könnyű, zsírszegény húst salátával, zsírszegény joghurtot és persze gyümölcsöket. A kötelező családi körökön kívül az alkoholt és az üdítőket is kerüld, ezekben rengeteg cukor van, amiből most egyébként is jutott elég a szervezetednek. Azt pedig talán mondanunk sem kell, hogy ha nem vagy éhes, ne egyél! Tudjuk, ilyenkor nehéz ellenállni a mézeskalács és a szaloncukor gondolatának, de egy kis önuralommal sikerülni fog.

 

Azért is jó, ha a két ünnep között, ebben a pihenősebb időszakban elkezdesz jobban odafigyelni a táplálkozásodra, mert azzal a jövő évi diétának is „megágyazol”, már ha van ilyen terved. Ez a pár nap tökéletes arra, hogy kitaláld, milyen új étkezési szokásokat tudsz kialakítani, és hogy kipróbáld például, hogy bírod a napod, ha a reggelid csak egy diétás zabkása volt gyümölccsel. Ha ilyen okosan, átgondoltan vágsz bele, akkor jövőre sikerül leadni az a pár makacs kilót!

  • 142 2019. december 31 Életmód 2019. december 31.

    Facebook Comments